← На головну

Вибір ідеї для стартапа

Автор: Володимир Лісівка
Опубліковано:

Погані ідеї — хороші ідеї

Статаперам-початківцям часто важко знайти хорошу ідею, або вибрати одну ідею з багатьох.

YCombinator просуває одну просту ідею — «Не потрібно бути експертом по стартапам, потрібно бути експертом по користувачам та їхній проблемі. Створіть щось таке, що користувачі хочуть.»

З іншого боку, передивляючись інтервʼю із засновниками єдинорогів, я почув багато порад щодо того, як правильно вибрати ідею, у формі запитань. На цій сторінці я перелічив деякі з цих запитань, на які слід мати відповіді.

Інформація з цієї сторінки ніде не зберігається, так що краще зробити знімок сторінки в кінці, щоб мати інформацію десь збережену.

Ви можете відкрити цю сторінку декілька раз у різних вкладках, щоб порівняти різні ідеї між собою.

Якщо ви ще не маєте ідей, розберіть 3 топові проблеми, з якими ви стикаєтеся особисто.

Список питань

Чи можете ви написати історію про вашого ідеального замовника? Опишіть день, коли ваш ідеальний клієнт вирішив придбати ваш товар чи послугу. Що змусило його обрати саме ваш товар серед ваших конкурентів.

Що найбільш невідоме вам про цей бізнес?

Який канал продаж ви плануєте використати?

Як ви плануєте попасти в новини?

Що є найважчим у тому, що ви робите? Чому воно важке?

Що саме ви зробили щоб вирішити проблему?

Що НЕ подобається вам у тих рішеннях проблеми, які ви вже спробували?

Які люди, групи, або організації мають цю проблему? Як багато таких людей/груп/організацій? Де вони знаходяться? Що вони роблять зараз з цією проблемою?

Чим ви відрізняєтеся?

Як ви конкуруватиме з вашими конкурентами? В чому вони програють вам?

Як ви зароблятимите гроші?

Чи плануєте ви залучати інвесторів? Як ви заробите $1 мільярд для інвесторів?

Як швидко ви можете вирощувати ваш бізнес? Введіть планований відсоток росту.

Чи можете ви збільшити виробництво без пропорційного збільшення кількості зайнятих людей? На скільки виросте кількість людей при збільшенні виробицтва у 100, 10 000, 1 000 000 раз?

Який вплив на (потенційних) покупців (traction) ви вже зробили?

Чи потрібна вам популярність для успіху? Як ви плануєте стати популярними?

Чи є у вас сценарій для угод? Як ви плануєте закривати угоди?

Чи ви почали? Так: Як ви почали? Які ключові етапи ви вже пройшли? Ні: Як ви плануєте почати?

Чи є у вас план як витрачати гроші інвесторів? Як ви плануєте витрачати гроші інвесторів?

Чи пристосована ваша команда для цього бізнесу? Що робить вашу команду пристосованою для цього бізнесу?

Чи знаєте ви вашого замовника? Опишіть його.

PS.

Якщо ви маєте ще якісь питання, які допомагають у виборі ідеї, повідомте нам, будь ласка.